Városlista
2024. szeptember 20, péntek - Friderika

Hírek

2013. Június 06. 05:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mno.hu

Zöld úton az Audi: hibrid A3 és hidrogénes A7 jön

Zöld úton az Audi: hibrid A3 és hidrogénes A7 jön

Az Audi jelentős összegeket fektet be különféle „tiszta” hajtási technológiák fejlesztésébe. A hírek szerint például Ingolstadtban már gőzerővel fejlesztenek a mérnökök egy üzemanyagcellás A7-et, ám talán még érdekesebb, hogy jövőre állítólag megérkezik a kereskedésekbe a konnektorról is tölthető, hibrid A3.

A hibrid A3 Európában körülbelül 11-12 millió forint közötti indulóáron startolhat – különben magyarországi forgalmazásra is számíthatunk. A puttonyos (Sportback) A3 e-tron koncepcióként első ízben az idei Genfi Autószalonon debütált, a prototípus számadatai pedig igazán meggyőzőek voltak. Esetében a hajtáslánc magját egy benzinmotor képezi: jelen esetben a konszern jól ismert, takarékos 1,4 literes turbófeltöltésű TFSI erőforrásáról beszélhetünk, amely az A3 e-tron motorházteteje alatt 150 lóerőt (250 Nm) produkál.

De hibrid típusról lévén szó ez persze még közel sem minden, hiszen a belső égésű egységet egy 102 lovas (330 Nm) villanymotor támogatja, a rendszerteljesítmény pedig igazán tisztességes 204 lóerő, amihez 350 Nm-es maximális együttes nyomaték társul. Az elektromotor a jelentősen átdolgozott, hatfokozatú dupla kuplungos S-tronic automataváltó elé került beépítésre, így egy párhuzamos hibridrendszerről beszélhetünk. A tekintélyes erő már-már egészen sportos, 7,6 szekundumos 0-100 km/h-s sprintidőre és 222 km/h-s végsebességre elegendő, vagyis az A3 menetteljesítményei nagyjából a 180 lóerős, benzines A3 Sportback 1.8 TFSI kivitelével egyeznek meg. Bár utóbbi hajtáslánccal az autó lényegesen könnyebb a konnektorról is tölthető hibridvariánsnál, a benzines-elektromos e-tron a gyári adatok szerint döbbenetesen alacsony, 1,5 literes EU ciklus szerint mért átlagfogyasztásra képes, széndioxid-kibocsátása pedig így mindössze 35 gramm kilométerenként.

A jövőbemutató technikával felvértezett Audi természetesen teljesen elektromos módban is használható (az úgynevezett „EV-üzemmód” mellett pusztán benzines és „együttes” üzemmód is akad), s ilyenkor a 8,8 kWh kapacitású akkumulátorok akár az otthoni hálózatról történő teljes feltöltése esetén – ami úgy négy órát vesz igénybe – akár 50 kilométer is megtehető zéró emisszióval; elektromos hajtással különben maximum 130 km/h-s sebességgel haladhatunk. A teljes hatótáv a gyártó szerint állítólag 885 km, és ha kifogy a szufla az akkuból, tankolás után benzinnel bármeddig elmehetünk. Az Audi mérnökei szerint az A3 e-tron megjelenésekor a konnektorról is tölthető hibridmodellek mércéje lesz.

Az üzemanyagcellás A7-re visszatérve: az Audi technikai igazgatója, Wolfgang Dürheimer Úr a nagynevű, brit Autocar magazin újságíróinak mesélt a típusról, egyelőre csak dióhéjban. A tesztelések állítólag még idén augusztusban megkezdődnek, és állítólag rendkívül fejlett technikai megoldásokra számíthatunk. A működést röviden úgy kell elképzelni, hogy az üzemanyagcellák elektromosságot és hőt termelnek egy elektrokémiai reakció lezajlása közben, az A7 esetében hidrogén és oxigén felhasználásával, a reakció melléktermékeként pedig víz keletkezik, így igazán tiszta megoldásról beszélhetünk.

A hiányos infrastruktúra miatt (nagyon kevés a Hidrogénkút) vélhetően a jövő zenéje a technológia szériagyártásba kerülése, de a gyártók szerint a jövő egyik vezető megoldását tisztelhetjük az üzemanyagcellás megoldások személyében. Az Audi 2009-ben már ismerkedett a hidrogénes meghajtással az Audi A5 HFC személyében.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld

Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat

2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld

Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól

Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné

2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld

Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát

Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik

Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket