Hírek
2015. November 28. 05:16, szombat |
Belföld
Forrás: MTI
Gázközlekedés-fejlesztési projekt indul Magyarországon
Gázközlekedés-fejlesztési programot indít a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület, a 17 millió euró költségvetésű PAN-LNG Projekt megvalósításával Magyarország 2017-re becsatlakozhat az európai LNG-töltőhálózatba
Az egyesület az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében ismertette, hogy a PAN-LNG Projektet az idén beválasztották az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) támogatható projektjei közé, a beruházás 85 százalékos európai uniós forrásból valósul meg. A koncepció finanszírozására vonatkozó szerződést a napokban írták alá Brüsszelben.
A közlemény szerint az MGKKE által kidolgozott program elsődleges célja a földgáz alapú közlekedés fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra magyarországi kiépítésének előkészítése és az első LNG- (csepfolyós földgáz), valamint a meglévő CNG- (sűrített földgáz) üzemű járműveket egyaránt kiszolgáló töltőpontok kialakítása, ezek gázellátásának biztosítása. A projekt során legalább öt - a távolsági áruszállítást és a helyi közlekedést egyaránt kiszolgáló - cseppfolyósított és sűrített földgázt kínáló töltőállomás létesítenek 2017-ig, az első kutak a főbb fuvarozási útvonalak, illetve autópályák mentén épülnek fel.
A projektben vállalt feladatok között szerepel legalább 20 darab LNG üzemű, nehéz teherautó forgalomba állítása és környezetvédelmi, energiahatékonysági, gazdasági monitorozása is.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy az LNG-töltőhálózat fejlesztése mellett Magyarország feladata a 2014/94/EK irányelv alapján, hogy bővülön a CNG autók töltőhálózata is 2020-ig. Jelenleg hét hivatalos CNG-töltőállomás működik Magyarországon, az MGKKE számításai szerint ugyanakkor legalább 100 CNG kútra volna szükség, az Európai Unió által támasztott követelmények teljesítése érdekében.
A CNG - nem azonos az LPG néven ismert autógázzal - 200 bar nyomásra sűrített metángáz, amely lehet földgáz vagy megújuló forrásból származó kísérőgáz is. Molekulaszerkezete miatt a metán égésekor sokkal kevesebb káros anyag fejlődik, és kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint más hajtóanyagok esetében. A CNG meghajtású járművek szén-dioxid-kibocsátása a dízelmotorokénál mintegy 10 százalékkal, a benzinmotorokénál mintegy 25 százalékkal kisebb. A metángázzal hajtott motorok szilárdrészecske-kibocsátása szinte nulla, nitrogén-oxid-kibocsátása pedig a szigorú EURO6 norma előírásai által megszabott határérték alatt marad.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 04. 06:00, szerda | Belföld
Az Egyesült Államok újabb nagyértékű fegyverzetbeli segítséget küld Ukrajnának
Az amerikai külügyminiszter 725 millió dollár (mintegy 300 milliárd forint) értékű újabb katonai szállítmányt jelentett be hétfőn Ukrajna számára.
2024. December 04. 06:00, szerda | Belföld
Fél évvel meghosszabbították a kamatstopot
A Magyar Közlönyben megjelent a kamatstop meghosszabbításáról szóló jogszabály. A kormány megvédi a családokat – nyilatkozta az MTI-nek Palóc André, a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője.
2024. December 04. 06:00, szerda | Belföld
Hankó Balázs szerint a magyar EU-elnökség felnyitotta Európa szemét az oktatás, a kutatás és a családügyek területén
Az Európai Unió Tanácsának magyar elnöksége felnyitotta Európa szemét az oktatás, a kutatás és a családügyek területén, hiszen csak erős nemzetek tehetik erőssé Európát, Magyarország ebben elkötelezett -
2024. December 04. 06:00, szerda | Belföld
Orbán Viktor szerint mi vagyunk a migrációpárti Brüsszel ellenzéke
A migrációpárti Brüsszel ellenzékének nevezte a kormányoldalt Orbán Viktor miniszterelnök keddi Facebook-videójában.